"Nομίζεις" πως σου κάνει καλό...

Τα κάνεις καθημερινά και νομίζεις πως βοηθούν εσένα και την υγεία σου.

Τα έμαθες απο τους γονείς σου, τους δασκάλους σου και τους παππούδες σου, ενώ κάποιες άλλες συνήθειες υποχρεώνεσαι απο τους ρυθμούς της καθημερινότητας να τις ακολουθήσεις.
Από τον φρεσκοστυμμένο χυμό πορτοκάλι το πρωί ή μια κούπα γάλα, τον καφέ, και το γιαούρτι με φρούτα μέχρι και τα μακαρόνια με κιμά για μεσημεριανό.
Πάμε να τα δούμε όμως ένα προς ένα.

1. Λάθη στο πρωινό
Το μεγαλύτερο σφάλμα είναι να καταναλώνεις τρόφιμα με υψηλά επίπεδα οξύτητας με άδειο στομάχι.

Πίνοντας γάλα, χυμούς φρούτων, φρούτα, ή καταναλώνοντας γιαούρτι σκέτο χωρίς την συνοδεία κάποιου σνάκ, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να δημιουργήσεις καούρες και ίσως επιμήκυνση προβλημάτων και δυσλειτουργιών στο στομάχι.
Επίσης ο συνδυασμός μπανάνας με γάλα που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος (ακόμη και στην μορφή ενός smoothie), αποτελεί μια πολύ "βαριά" συνήθεια για τον οργανισμό μας, καθώς κατα την πέψη τους παράγεται τεράστια ποσότητα τοξίνων.
Επίσης η κατανάλωση μπανάνας μπορεί να αυξήσει ξαφνικά την περιεκτικότητα μαγνησίου στο σώμα και να βλάψει την ισορροπία μεταξύ μαγνησίου και ασβεστίου στο αίμα, η οποία μπορεί να έχει ανασταλτική επίδραση στο καρδιαγγειακό και δεν είναι ευνοϊκό για την υγεία σου.





Ο καφές είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά και μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη σοβαρών παθήσεων υγείας, όπως ο καρκίνος του παχέος εντέρου. Σε άδειο όμως στομάχι διεγείρει την έκκριση του υδροχλωρικού οξέος στην πεπτική οδό. Προκαλώντας ποικιλόμορφες ανεπιθύμητες παρενέργειες στον οργανισμό σου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς πρέπει να καταναλώνουμε ροφήματα καφέ μια ώρα μετά το πρωινό ξύπνημα και μετά την κατανάλωση ενός μικρού σνάκ. Σε κάθε άλλη περίπτωση η αύξηση της κορτιζόνης στο σώμα "πετάγεται" στα ύψη ταλαιπωρώντας το σώμα σου.

2. Λάθη στα Γεύματα
Η γρήγορη κατάποση της τροφής ταλαιπωρεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τον οργανισμό σου αφου η πέψη γίνεται με τεράστια δυσκολία. Οδηγεί σε αδηφαγία και βουλιμία. Οι νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου καθυστερούν να αντιληφθούν πότε το στομάχι σου είναι γεμάτο με αποτέλεσμα να καταναλώνεις πολύ μεγαλύτερη ποσότητα απο ότι πραγματικά θες. 
Ενώ μακροπρόθεσμα παρουσιάζει έλκος, καούρες, δυσπεψία



Ενα απο τα αγαπημένα σου φαγητά είναι τα μακαρόνια με κιμά ή επίσης η μπριζόλα με πατάτες.

Μάθε όμως πως εάν η ζωική πρωτεΐνη (κρεας) συνδυαστεί με υδατάνθρακες (πατάτες, ζυμαρικά) τα διάφορα πεπτικά υγρά θα ακυρώσουν το ένα την λειτουργία και αποτελεσματικότητα του άλλου. Χάνονται τα θρεπτικά συστατικά τους. Δηλαδή πρωτεΐνη και υδατάνθρακες.
Η πρωτεΐνη θα δημιουργήσει ανεπιθύμητες ζυμώσεις με τον υδατάνθρακα και το αποτέλεσμα είναι η πολύ αργή πέψη, αέρια και φούσκωμα.

Η κατανάλωση υγρών (νερού, χυμών ποτών και αναψυκτικών) κατα την διάρκεια του γεύματος διαλύει τα ένζυμα που χρειάζεται ο οργανισμός σας για να χωνέψει τις πρωτεΐνες, τους υδατάνθρακες και τα λιπαρά στο γεύμα σας. Αποτέλεσμα; Καθυστερεί η πέψη χρονικά ταλαιπωρώντας το στομάχι. Ενώ 10 λεπτά μετά το φαγητό μπορείς να πιεις όσο νερό θες χωρις να "πονέσεις" τον οργανισμό σου.

Η κατανάλωση φρούτων αμέσως μετά το μεσημεριανό ή το δείπνο δεν αποθηκεύει τις βιταμίνες τους στον οργανισμό σου αλλά μόνο τα σάκχαρα τους αφού η πέψη είναι απασχολημένη ακόμα με το φαγητό σου. Έτσι το μόνο που θα λάβεις είναι μια δυνατή ποσότητα ζάχαρης.

Το τσάι μετά το φαγητό, δεν λειτουργεί ως βοήθεια στην πέψη αλλα το εντελώς αντίθετο.

Καταστροφικό επίσης είναι το να καταναλώνει κανείς φαγητό μπροστά στην τηλεόραση. Αφού χάνει την συναίσθηση της κατανάλωσης φαγητού, με αποτέλεσμα να τρώει πολύ μεγαλύτερη ποσότητα απο ότι πρέπει και χρειάζεται.


Ο ύπνος μετά το φαγητό οδηγεί πολλές φορές σε γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση,που έχει συσχετιστεί με την υπνική άπνοια, η οποία αυξάνει τους κινδύνους για το εγκεφαλικό επεισόδιο. Από την άλλη, η κατανάλωση φαγητού συνοδεύεται από μεταβολές στα επίπεδα του σακχάρου, της χοληστερόλης και της κυκλοφορίας του αίματος και αυτές οι προσωρινές αλλαγές μπορεί να επηρεάσουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.


Το ντούζ αμέσως μετά το φαγητό, αποδυναμώνει την πέψη αφού το αίμα συγκεντρώνεται στα άκρα και όχι στην περιοχή του στομάχου.




Το comment box είναι ενιαίο και αφορά όλα τα σχόλια που αναρτώνται στην σελίδα. Για αποφυγή λαθών πριν το σχόλιο σημειώστε σε ποια συνταγή ή άρθρο αναφέρεστε.

newsletter

Κάνε εγγραφή για να ενημερώνεσαι πρώτος για κάθε νέα συνταγή

croll bar/ copy paste (παντου)